Få hjælp til at komme godt i gang med din nye hjemmeside

Det kan være mere omfattende og tidskrævende at starte en hjemmeside op, end man blot skulle tro. Der findes mange kriterier for, at en hjemmeside bliver en succes . Her kan man ikke bare nøjes med at være suveræn på nogle parametre og halte langt bagefter på andre områder. Det nytter eksempelvis ikke noget, at du har en fantastisk god og brugervenlig hjemmeside, hvis ikke det er ret synlig for dine kunder. Det samme gælder den anden vej rundt. Har du meget trafik, men en dårlig hjemmeside, vil din side heller ikke opnå succes. Læs med videre og få et lille indblik i, hvad det rent faktisk kræver for at opnå succes med en hjemmeside.

Sådan får du en god hjemmeside

Der er nogle overordnede emner, du bør fokusere på, når du starter din egen webshop eller hjemmeside. Disse kan listes op således:

  • Brugervenlighed
  • Spændende
  • Synlig
  • Up to date

Skab en brugervenlig hjemmeside

Det er vigtigt at have i tankerne, at din hjemmeside skal være brugervenlig. Det skal være nemt for kunderne at navigere rundt på siden. Navigationen skal være lige til, så kunderne nemt an finde frem til det, de søger. Desto færre klik der skal til, før kunderne finder produktet og ender ved checkout, desto større er sandsynligheden for, at kunden gennemfører købet. Det er også det, der kaldes for ”konverteringsraten”. Antallet af kunder, der gennemføre er køb, ud af det totale antal besøgende på siden. Her er ikke et specielt facit for, hvor højt dette tal skal være. Her bør du udelukkende sammenligne dig med konkurrenter inden for samme branche eller niche.

Vær interessant og aktuel

Hjemmesiden skal også være spændende og vække interesse hos målgruppen. Har du et kedeligt layout, vil de forsvinde igen med det samme. Se eventuel på, hvordan dine konkurrenters sider ser ud. Det kan være en fordel at spille sikkert til at starte med og vælge en model, som den pågældende målgruppe allerede er fortrolig med.

Sørg for at hjemmesiden er synlig. Dette lyder mere simpelt end som så. Har du en fysisk butik, kan du reklamere på fronten af lokalerne. Når du har en hjemmeside, foregår størstedelen af reklamen online, da det er her, målgruppen befinder sig. Her kan du eksempelvis gøre brug af Google Ads, SOME og annoncørbetalt indhold eller SEO. SEO udarbejdes af et professionelt firma, der specialiserer sig i at lave hjemmesider . Vær også opmærksom på, at hjemmesiden skal være opdateret på både indhold og selve hjemmesiden.